خودرو آینده، رانندگی نسل بعدی فن آوری خودرو
همانطور که میدانید هنری فورد اولین کسی است که خط تولید ماشین به صورت انبوه را راه اندازی کرد و جزء سردمداران تولید خودرو بود مدل تی هنری فورد برای اولین بار تولید شد که ماشین معروفی هم نیست. در واقع، چندین خودرو در دهه های قبل ساخته شده بود. به عبارت دیگر، مدل فورد، به دلیل اینکه می توان آن را با هزینه ای مناسب برای مصرف کنندگان تولید کرد، جهان را مختل کرد. در سال 1908، مدل تی در دوران جدیدی از حمل و نقل تحت سلطه مالکیت شخصی اتومبیل قرار گرفت و به مردم آزادی حرکت را بسیار بیشتر از آنچه که توسط واگن ها، قطارها و نسخه های پیشین و گران تر از اتومبیل ها ارائه می شد، معرفی کرد.
این توسعه پیامدهای اجتماعی و اقتصادی فراوانی داشت، از جمله ظهور طبقه متوسط و توسعه حومه ها. در حال حاضر، بیش از یک قرن پس از شروع مدل تی فورد ، صنعت خودرو دوباره اختلال بزرگی را مشاهده می کند، مانند ماشین های بدون راننده، مرحله ای را برای انقلاب دیگری با تغییرات اجتماعی و اقتصادی همراه می کند. تا همین اواخر، اغلب تغییرات و تحولات صنعت خودرو در اطراف بهبود ایمنی و افزایش بهره وری سوخت، از جمله تلاش در سال های اخیر به ماشین های الکتریکی و خورشیدی در بازار که عمدتا منجر به مدل های ترکیبی که هنوز هم استفاده برخی از بنزین، از جمله نسخه های جدید هوندا آکورد، اما به استثنای آن، خودروها اساسا با وجود رویاهایی در مورد وسایل نقلیه پرواز (همانند بازگشت به آینده) باقی می مانند. و اگر شما یکی از 809 نفر از هر 1000 نفر نیستید که خودروهای خود را در ایالات متحده دارند، انتخاب شما تا کنون تقریبا شامل حمل و نقل عمومی، استخدام یک تاکسی یا اجاره خودرو است. در حال حاضر تکنولوژی ارتباطات، که به عنوان اینترنت چیزها شناخته می شود، افزایش یافته است، از زمان هنری فورد یکی از بزرگترین اختلالات حمل و نقل است. چنین تکنولوژی به مجموعه هایی از شرکت ها، از جمله اپل، گوگل و تقریبا تمام خودروسازان جاری، منجر شده است، به همین ترتیب اتومبیل های بدون راننده را توسعه می دهد. رهبران صنعت گفته اند که انتظار می رود که این خودروها تا سال 2020 در بازار باشند و تا سال 2040، تا 75 درصد از وسایل نقلیه بدون راننده خواهند بود.
این نه تنها اینکه باعث شد که نوآوری در بخش خودرو به خودی خود تحریک شود، بلکه موجب تحول در سایر نقاط، از جمله در بخش امنیت سایبری شد، زیرا خطرات ناشی از هک کردن خودروهای مستقل، روشن تر شده است. در سال 2019 بیش از 155 میلیارد دلار ارزش دارد، بازار خودرو امنیت سایبری رشد سریع دارد، با راه اندازی هایی مانند Argus Cyber Security، که از شیوه های شبکه برای جلوگیری از حملات به ماشین های بدون راننده استفاده می کند، تعبیه چنین سیستم هایی در هنگام تولید خودرو و ساخت آنها نیز موجب آن شد.
استفاده از اقتصادو به اشتراک گذاری آن در دنیای اتومبیل نیز عواقب وسیعی دارد. داده ها نشان می دهند که مردم در جهان کمتر علاقه مند به رانندگی و مالکیت خودرو هستند و به طور فزاینده ای به برنامه هایی مانند Uber دسترسی پیدا می کنند که به کاربران اجازه می دهد تا با سایر رانندگان و راه حل هایی مانند ZipCar و Zoomcar به راحتی اجاره اتومبیل برای سفرهای کوتاه از طریق پرداخت تلفن همراه و نقاط مختلف. در واقع آنچه که ممکن است به اختلال نهایی تبدیل شود، مفهوم اتومبیل های بدون راننده در اقتصاد به اشتراک گذاشته شده است. تراویس کالانیک، مدیر عامل شرکت اوبر، گفته است که این شرکت انتظار دارد خودروهای خود را در چند سال آینده با کاهش قیمت ها برای مصرف کنندگان، که دیگر نمی خواهند برای داشتن رانندگانی هزینه کنند ؛ اما فقط حاضر هستند برای خود ماشین هزینه کنند و ماشین خود ران داشته باشند.
اگر چه تمام این پیشرفت ها کاملا از بین رفته است، کارشناسان می گویند تغییر در بخش خودرو اجتناب ناپذیر است. یک مقاله اخیر در The Atlantic اعلام کرد: “در حالیکه پرواز خودروها نماد یک وعده تکنولوژیکی است که به دست نیامده است، خودروهای بدون راننده در دهه های آینده به طور گسترده ای اجتناب ناپذیرند.” و مانند تمام انقلاب ها، از ماشین های بدون راننده تاثیر اجتماعی و اقتصادی خواهد داشت، به خصوص اگر آنها می توانند به اشتراک گذاشته شوند، از جمله ناپدید شدن بخش حمل و نقل عمومی فعلی که کارفرمای بزرگ نیز می باشد؛ تنظیمات عمده در مدل کسب و کار در بخش بیمه اتومبیل و احتمالا کاهش بزرگی در بخش پلیس راهنمایی و رانندگی که در حال حاضر درآمد قابل توجهی را به دولت ها می دهد. در حالی که مصرف کنندگان ممکن است از این تغییرات احساس هیجان و یا شاید کمی ناامید شوند، صنعت خودرو خود به سرعت در حال کار با سناریوهای جدید است. شرکت هایی مانند هوندا آزمایشگاه های تحقیقاتی و توسعه در سیلیکون ولی برای توسعه خودروهای فردا را آغاز کرده اند. همانند چند سال قبل از اینکه فورد مدل T خود را بسازد، زمانی که مخترعین مختلف با اتومبیل های بخار، حمل و نقل و زندگی خود آزمایش کردند، بار دیگر در آستانه انقلاب قرار دارند
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.