تهرانگردی با خودرو
هرانگردی با خودرو و خدمات کرایه اتومبیل های خارجی
تهرانگردی با خودرو و خدمات کرایه اتومبیل های خارجی در تهران توسط شرکت های اجاره خودرو در تهران .اصلا چرا بعضی ها خودرو اجاره می کنند و با اجاره ماشین به سفرهای درون شهری و بیرون شهری می روند؟
تهرانگردی در موزه خودرو -موزه خودرو تهران اولین و تنها موزه خودرو کشور است که در حال حاضر ۴۵ خودروی کلاسیک و دو کالسکه در آن نگهداری میشود.هریک از این خودروها چه از لحاظ فنی و چه از نظر طراحی شاهکارهای صنعت خودرو سازی جهان هستند .
برخی از این خودروها کاملا منحصر به فرد بوده وقسمت های دیگری در هیچ نقطه از جهان ندارند و گروهی دیگر خودروهای نادری هستند که همتاهای آنان انگشت شمارند.
کالسکه سواری در تهران
از کالسکه های این موزه هم می توان به ارزشمندترین کالسکه های سلطنتی در کشور از جمله کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه، قدیمی ترین کالسکه سلطنتی موجود در ایران و کالسکه مخصوص تاجگذاری که هر دوی آنها ساخت کارگاه های معروف کالسکه سازی در اتریش هستند، اشاره کرد.
کالسکه ناصری
این کالسکه حدود یکصدوبیست سال پیش به سفارش ناصرالدین شاه قاجار توسط کارگاه “واگن فابریک” در شهر وین پایتخت اتریش ساخته شد و به بهای ۵ هزار تومان خریداری گردید.
کالسکه مذکور کهنترین و باارزشترین کالسکه سلطنتی در ایران است. در واقع این همان کالسکه ای است که ناصرالدین شاه را پس از ترور در حرم حضرت عبدالعظیم، به صورت نشسته درون آن قرار دادند تا مردم به کشته شدن شاه پی نبرند.
اولین خودرو در ایران
در سال ۱۲۷۹ اولین خودرو توسط مظفرالدین شاه قاجار وارد کشور شد. این در حالی است که استفاده از خودرو تا سال ۱۳۰۵ مختص دربار بود و از این سال به بعد خودرو مورد توجه عامه مردم قرار گرفت و به این طریق خودروهای وارد شده به کشور افزایش یافت.
موزه خودرو تهران
موزه خودرو شامل حدود ۴۰ خودرو است که گویا حدود یک سوم کل خودروهای موجود در خزانه این موزه را دربرمی گیرد. در ابتدا دو کالسکه زیبا یکی به رنگ آبی و یکی مشکی مربوط به حدود ۱۵۰ سال پیش و سپس در گوشه ای، قدیمی ترین خودروی موجود در ایران که یک موریس آکسفورد قرمزرنگ مربوط به سال های ابتدایی قرن بیستم است را می بینیم. خودروهای رولز رویس با ابهتی بی نظیر باصلابت و خاموش با چراغ های بزرگ خود گویی بازدیدکنندگان را زیر نظر دارند.
ماشین های موزه خودرو تهران
بنز ۵۰۰ K که بنا به اظهار راهنمای موزه، یکی از ارزشمندترین خودروهای موزه است گذشته های دور و پرفراز و نشیب خودروسازی جهان و شروع ساخت خودروهای سریع امروزی را یادآور می شود.
در میان رولز رویس های موزه، خودروی احمد شاه قاجار که یک رولزرویس سیلورگوست دهه ۲۰ است و نیز رولز رویس فانتوم ۴ با شیشه های قطور ضدگلوله و هیبتی در حد یک تانک، بسیار جلب نظر می کند. بنزهای ۶۰۰ در گوشه دیگر سالن با قامتی کشیده و زیبایی و چشمگیر اوج ساخت خودروهای لیموزین را به رخ بینندگان می کشد.
پس از عبور سالن دوم به سومین طبقه که بیشتر خودروهای اسپرت را در خود جای داده، می رسیم. انواع لامبورگینی، فراری و پورشه با سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت یعنی حدود سه برابر حداکثر سرعت مجاز اتوبان های ایران، لحظاتی انسان را میخکوب می کند.
لامبورگینی کانتاش که هنوز پس از حدود ۳۰ سال ظاهری فریبنده و مجذوب کننده دارد و یا فراری BB و نهایتا پورشه های رویایی جزو خودروهای این موزه هستند. در این میان خودروی کورسی کوچکی که سه آرم بزرگ را دارد نیز به چشم می خورد. پورشه، بنز، فولکس واگن و لین خودروی کورسی جزو معدود خودروهایی است که سه کمپانی بزرگ با هم تولید کردند.
سمت دیگر این موزه یک کشتی بدون بادبان را می بینیم. یک لینکلن کنتینانتال سفیدرنگ با بیش از شش متر طول و با تودوزی مخمل بنفش که انسان را مجذوب خود می سازد. رولزرویس، فانتوم و یک فورد قدیمی با چمدان های روی باربند آن از دیگر خودروهای این سالن است.
در محوطه باز جلوی موزه مجسمه ای فلزی از اسکلت یک انسان ایستاده و با دستی در زیر چانه به روبرو می نگرد که گویی در اندیشه این است که چگونه انسان یک گاری اسبی ساده را به وسیله بسیار سریع و مطمئن تبدیل کرد. یک درب فلزی روبروی مجسمه و روبروی آن ضحاک ماردوش نشسته بر تخت قرار دارد که همگی فقط از قطعات ضایعاتی خودرو به طرز بسیار زیبایی ساخته شده اند.
برای تهرانگردی می توانید از خدمات اجاره خودرو وی آی پی استفاده کنید. این خدمات را می توانید با تماس در هر لحظه در اختیار داشته باشید.
منبع خبر : گپ تور
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.